/Files/images/11.jpg Шкільна бібліотека - інформаційний центр із забезпечення освітнього процесу

Основні завдання шкільної бібліотеки:

• бібліотечно-інформаційне обслуговування користувачів у забезпеченні всіх напрямків навчально-виховного процесу конкретного закладу в засвоєнні я к програмних, так і позапрограмних вимог, у самоосвіті;

• забезпечення інтелектуального доступу до інформації шляхом систематичного аналізу, відбору, оцінки та створення інформації на всіх освітніх етапах з усіх галузей змісту освіти;

• забезпечення доступу до інформації шляхом ретельно відібраних і систематично організованих різноманітних навчальних матеріалів різних рівнів складності – як друкованих, так і інших носіїв інформації;

• розвиток в учнів умінь орієнтуватись в інформаційному просторі, а також самим створювати інформацію шляхом широкого відбору засобів комунікації і застосування нових інформаційних технологій;

• забезпечення матеріалами, які підготують учнів до безперервної освіти.

Пріоритетні напрямки функціонування шкільної бібліотеки:

– підвищення інформаційної, освітньої, культурологічної, виховної, пізнавальної функції;

– глибоке вивчення читацьких інтересів та як повніше задоволення їх;

– координація дій шкільної бібліотеки зі школярами, педагогами, батьками в популяризації книги;

– систематична робота по збереженню книжкового фонду;

– вивчення і впровадження в практику роботи кращого досвіду бібліотек ЗНЗ;

– сприяти підвищенню методичної, педагогічної майстерності вчителів школи, популяризації педагогічної літератури;

– всебічне сприяння різними формами і методами бібліотечної роботи самоосвіті учнів, педагогічних працівників: забезпечення програмами, підручниками, посібниками.

З огляду на це роль бібліотекаря набуває нових значень. Крім своїх традиційних функцій він має здійснювати постійний пошук активних форм роботи з учнями щодо вироблення вміння орієнтуватись у зростаючому потоці інформації.

Діяльність шкільних бібліотек щодо забезпечення інформаційних потреб учнів, педагогів включає систематичний аналіз використання бібліотечного фонду, його популяризації. Крім того шкільна бібліотека складає і готує списки літератури з навчально-виховної роботи закладу, популяризує бібліотечно-бібліографічні знання серед учнів, проводить бесіди, організує різні тематичні виставки, конференції, літературні вітальні й вечори.

В умовах інформатизації суспільства особливого значення набуває формування інформаційної культури та її найважливішої складової бібліотечно-бібліографічної грамотності учнів. Ефективною формою реалізації цього завдання є бібліотечні уроки, дні бібліографії, індивідуальні та групові бесіди, консультації, діяльність гуртків. Шкільна бібліотека повинна заохочувати дітей до систематичного читання задля постійного підвищення рівня особистого розвитку, сприяти виробленню в дітей навичок самостійної роботи з книгою, підвищенню якості й ефективності процесу читання: критичного аналізу, переосмислення і творчої інтерпретації прочитаного. Виконанню цих функцій сприяє проведення свят та конкурсів – ''Тиждень дитячої та юнацької книги'', ''Найкращий читач'', що проводяться кожного року, різні форми роботи з батьками, які знайомлять їх з методами, що сприяють розвитку читацьких інтересів дітей.

Центр освітніх технологій Управління освіти працює над вирішенням таких проблем:

• сприяння формуванню навичок основ комп’ютерної грамотності бібліотекарів;

• сприяння формуванню фонду електронних ресурсів бібліотек;

• посилення роботи оргкомітетів, класних керівників, учителів з предметів, органів самоврядування, батьків щодо збереження навчальної книги

Кiлькiсть переглядiв: 311