ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ


/Files/images/5589.jpgНормативні документи


Постанова КМУ від 15.09.2021 № 957 "Порядок організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти"

Лист МОН України від 04.09.2024 № 6/688-24 "Про методичні рекомендації"

Лист МОН України від 03.09.2024 № 6/679-24 "Про організацію освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2024/2025 навчальному році"

Лист МОН України від 03.08.2023 № 1/11479-23 "Про методичні рекомендації "Безпечне освітнє середовище: Надання індивідуальної підтримки учням з особливими освітніми потребами під час підготовки до реагування на надзвичайні ситуації"

Лист МОН України від 15.06.2022 №1/6435-22 "Щодо забезпечення освіти осіб з особливими освітніми потребами"


Що потрібно, щоб у школі відкрили інклюзивний клас?

Для відкриття інклюзивного класу батькам потрібно звернутись із відповідною заявою до директора закладу загальної середньої освіти, надавши висновок комунального закладу ''Харківський інклюзивно-ресурсний центр Харківської міської ради'' про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини.
Ми радимо прийти в школу заздалегідь . Це потрібно для того, щоб адміністрація та вчителі знали, що наступного навчального року їм потрібно буде прийняти учня з особливими освітніми потребами та встигли підготуватись, аби зробити навчання вашої дитини в школі комфортнішим і організувати психолого-педагогічну допомогу дитині.

Адреса комунального закладу ''Харківський інклюзивно-ресурсний центр Харківської міської ради'':

м.Харків,

вул. Гвардійців-Широнінців, 38-Г.

тел. 725-17-42.

Заходи виїзної роботи ІРЦ

Організація інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти району
у 2024/2025 навчальному році

/Files/images/nklyuzya/Знімок екрана 2024-10-23 104744.png

2024/2025 НАВЧАЛЬНИЙ РІК


Методичний захід для асистентів вчителів та вихователів


/Files/images/2024_2025_navch_rk/07.05.25.jpg

07 травня 2025 року в межах виїзної роботи КЗ «ХІРЦ № 1» (директор Вишнева І.М.) на базі ПРУ ХГ № 88 відбувся методичний захід для асистентів вчителів та вихователів «Механізми співпраці членів КППС як інструмент професійної підтримки осіб з ООП та професійного розвитку фахівців».

На методичний захід були запрошені асистенти вчителів та вихователів, директори, заступники директорів та вихователі-методисти закладів освіти: ЗЗСО №№ 121, 157, ЗДО №№ 150, 240, 268, 439. Були розглянуті такі важливі питання: роль асистента вчителя/вихователя в інклюзивному класі/групі та його функції; документація асистента вчителя/вихователя; індивідуальна програма розвитку дитини та її написання; форми співпраці з батьками дитини з ООП та педагогічними працівниками (вчителями-предметниками, корекційними педагогами) тощо. Свій досвід роботи представила команда асистентів вчителів ХЛ № 157. Директором КЗ «ХІРЦ № 1» Іриною Вишневою були надані рекомендації для роботи асистентів вчителів/вихователів; презентовані засоби ефективноїонлайн-взаємодії з учнями/вихованцямиз ООП та креативні підходи до моніторингу розвитку дітей з ООП.

ФОТОЗВІТ


ВИЇЗНА РОБОТА ІРЦ М. ХАРКОВА

/Files/images/2024_2025_navch_rk/23.04.2025.jpg

23 квітня 2025 року в безпечній освітній локації на базі ПРУ ХГ № 88 в межах концепції виїзної роботи ІРЦ № 1 м. Харкова спеціалістами центру проведено комплексні оцінки дітей з особливими освітніми потребами закладів загальної середньої освіти району– майбутніх першокласників та учнів, які переходять із початкової до старшої школи. Батькам учнів та вчителям-предметникам надані поради та рекомендації щодо виховання та навчання дітей у відповідності до виявлених у них труднощів.

ФОТОЗВІТ





СЕМІНАР-ПРАКТИКУМ ДЛЯ КОРЕКЦІЙНИХ ПЕДАГОГІВ

/Files/images/2024_2025_navch_rk/26.03.2025.jpg

26 березня 2025 року на базі Харківського інклюзивно-ресурсного центру № 1 у змішаному форматі відбувся семінар-практикум для корекційних педагогів, які працюють в закладах загальної середньої і дошкільної освіти з дітьми з особливими освітніми потребами. Для керівників закладів освіти та корекційних педагогів (дефектологів, логопедів, практичних психологів, реабілітологів) закладів освіти Індустріального району (ЗДО №№ 150, 240, 268, 439 та ЗЗСО №№ 121, 157), в яких запроваджено інклюзивне навчання, директоркою Вишневою І.М. та працівниками ІРЦ № 1 проведено панельну дискусію за проблемними питаннями щодо сучасних підходів до роботи корекційних педагогів та майстер-класи щодо впровадження ефективних сучасних методів та прийомів роботи під час дистанційного навчання в закладах освіти під час проведення корекційно-розвиткової роботи. Також своїм досвідом роботи з колегами поділились корекційні педагоги ХЛ № 157.

Такі фахові зустрічі допомагають підвищити рівень теоретичної підготовки педагогів щодо питань інклюзивного навчання в умовах сьогодення; розширити та уточнити знання педагогів щодо принципів, методів, прийомів і форм роботи з дітьми з ООП; розглянути сучасні підходи до інклюзивного навчання.

ФОТОЗВІТ

Семінар практикум для слухачів Школи резерву керівних кадрів

/Files/images/novini_23-24/14.05.2024.jpg14 травня 2024 року на базі Комунального закладу «Харківський інклюзивно-ресурсний центр № 1 Харківської міської ради» відбувся семінар-практикум для слухачів Школи резерву керівних кадрів.

Директор КЗ «ХІРЦ № 1» Вишнева І.М. ознайомила з пріоритетними напрямами організації інклюзивного навчання для забезпечення якісної освіти дітей з особливими освітніми потребами, надала рекомендації щодо запровадження прогресивних та якісних підходів до роботи з дітьми, які потребують підтримки в освітньому процесі.

Своїм власним досвідом щодо особливостей організації інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами в закладах освіти поділилися керівники ХПШ № 121, ХЛ № 157.

Учасники семінару мали змогу не тільки ознайомитися з нормативно-правовими документами, що регламентують інклюзивне навчання, а й долучитися до вирішення ситуативних завдань.

ФОТОЗВІТ

Семінар «Використання арт-терапевтичних технік та інноваційних технологій у роботі з дітьми з ООП на уроках і корекційно-розвиткових заняттях»

/Files/images/nklyuzya/Знімок екрана (504).png25 квітня 2024 року в онлайн-режимі для педагогічних працівників ЗЗСО району, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами, проведено науково-практичний семінар «Використання арт-терапевтичних технік та інноваційних технологій у роботі з дітьми з ООП на уроках і корекційно-розвиткових заняттях». Педагогічні працівники ХЛ № 157 представили свій досвід роботи із застосуванням терапії мистецькою діяльністю та інших технологій (театралізована діяльність, музикотерапія, аплікація, пісочна терапія, ізо-, кольоро-, лего-терапія, використання мнемотехніки, креслення і малювання) в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами. Всі ці методи, прийоми і технології допомагають у створенні середовища, де вихованці з особливими освітніми потребами знаходять підтримку, усвідомлюють свою цінність і важливість власної ролі у процесі навчання.

ФОТОЗВІТ

Семінар на тему: «Професійні аспекти діяльності команди психолого-психологічного супроводу з питань запровадження інклюзивного навчання в закладах освіти»

/Files/images/novini_23-24/Знімок екрана (47).png 24 жовтня 2023 року в онлайн-режимі директором Харківського інклюзивно-ресурсного центру №1 Вишневою Іриною Миколаївною було проведено традиційний щорічний семінар-конференцію для педагогічних працівників, які забезпечують інклюзивне навчання для дітей з особливими освітніми потребами в закладах освіти району (ЗЗСО №№ 121, 157, ЗДО № 150), за темою «Професійні аспекти діяльності команди психолого-психологічного супроводу з питань запровадження інклюзивного навчання в закладах освіти». Загалом в заході взяли участь 37 осіб. Основною метою семінару стало обговорення нормативних документів на 2023/2024 навчальний рік, сучасні вимоги до складання індивідуальної програми розвитку дитини з ООП, особливості адаптації і модифікації навчальних програм старшої школи тощо.

Учасники семінару отримали кваліфіковану та вичерпну інформацію щодо пріоритетного значення інклюзивного навчання для забезпечення якісної освіти дітей з особливими освітніми потребами, а також для побудови інклюзивного суспільства, та рекомендації щодо запровадження прогресивних та якісних підходів до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

Надано поради щодо особливостей розвитку, навчання та виховання дітей з ООП в загальноосвітніх та дошкільних закладах освіти та забезпечення їх освітніх потреб.

/Files/images/nklyuzya/Знімок екрана (15).png /Files/images/nklyuzya/Знімок екрана (16).png
/Files/images/nklyuzya/Знімок екрана (22).png /Files/images/nklyuzya/Знімок екрана (30).png

2022/2023 навчальний рік

Семінар «Особливості роботи команди супроводу дитини з особливими освітніми проблемами» (27.10.2022)

27 жовтня 2022 року онлайн в режимі ZOOM-конференції директором Харківського інклюзивно-ресурсного центру Вишневою Іриною Миколаївною для педагогічних працівників закладів освіти району (ЗЗСО №№ 121, 157, ЗДО №№ 150, 439) проведено семінар «Особливості роботи команди супроводу дитини з ООП». В інтерактивному спілкуванні було розглянуто багато актуальних важливих питань, а саме: особливості роботи з дітьми з ООП з використанням технологій дистанційного навчання; особливості дистанційної роботи асистента вчителя з дітьми з ООП; практичні рекомендації під час дистанційного навчання з дітьми з ООП для визначення та поліпшення емоційного стану дитини тощо.
/Files/images/nklyuzya/2022-10-27_10-28-51.png /Files/images/nklyuzya/2022-10-27_11-10-11.png
/Files/images/nklyuzya/2022-10-27_10-00-50.png /Files/images/nklyuzya/2022-10-27_10-08-16.png







2021/2022 навчальний рік

Засідання Круглого столу "Організація інклюзивного навчання: проблеми, ресурси" (18.11.2021)


17 листопада в режимі ZOOM-конференції відбулося засідання Круглого столу «Організація інклюзивного навчання: проблеми, ресурси», яке було організовано спеціалістами Харківського інклюзивно-ресурсного центру та її директором Вишневою І.М. для педагогічних працівників закладів освіти району. Під час інтерактивного спілкування були розглянуті питання: складання ІНП (адаптація і модифікація); робота команди супроводу дитини з ООП, функції учасників цієї команди; оцінювання навчальних досягнень дітей з ООП; оцінка рівня динаміки розвитку діяльності дітей з ООП; робота з батьками дітей з ООП тощо.
/Files/images/4 (1).jpg /Files/images/2 (1).jpg
/Files/images/12.jpg /Files/images/15-1.jpg

АРХІВ

Кiлькiсть переглядiв: 421